Zápis č. 6
ze zasedání Grémia děkana FSv konaného dne 24. června 2003
Přítomni: dle prezenční listiny
1. Kontrola úkolu z minulého zápisu Grémia
- bez připomínek
Pan děkan informoval o některých bodech ze zasedání Grémia a Kolegia rektora, které se konalo 23.6. 2003:
- Poplatky za přijímací řízení
- Celoškolský ústav technické chemie - příprava magisterského a doktorského studia
- Financování výzkumu - zkrácení specifického výzkumu, nárůst u výzkumných záměrů (o 30%)
- Grafický manuál - v září bude znovu projednáváno a povinnosti každé fakulty bude jej plně využívat.
- Stravování doktorandů o prázdninách - stejné ceny stravy v menzách i o prázdninách
- Konference "ČVUT v evropském výzkumném a vzdělávacím prostoru"- možnost registrace na konferenci je stále otevřena, není však již možné podávat další příspěvky. Webová stránka konference: web.cvut.cz/development/konference
- Vývoj ukazatelů hospodaření v letech 2000-02
2. Pedagogická činnost
Prod. Máca podal následující informace:
- Rozvrh na ZS 2003/04 - bude dokončen začátkem července
- Bílá kniha 2003/04 - 3 novinky: v předpisové části "Vyhláška děkana pro realizaci studia a SZZ" (upřesnění stud. předpisů ČVUT pro fakultu). V části studijních plánů je "Dokumentace studijních programů" (definuje mj. kontroly studia, návaznosti apod.) a "Okruhy SZZ" - vše je závazné od akad. roku 2003/2004.
- Přijímací řízení - 25.6. 03 zasedá hlavní přijímací komise. Z přihlášených 3.181 studentů se dostavilo k přijímacímu řízení 2.560. Počet přijatých v řádném termínu cca 1.950, v náhradním termínu cca 160 uchazečů. Náhradní termín přijímacích zkoušek je 27.8. 2003. Doc. Máca vyjádřil poděkování všem, kteří se podíleli na činnosti v jednotlivých přijímacích komisích.
- Studijní poradci - na stud. programu SI se přihlásilo prozatím 60 pracovníků. Děkan vyzval katedry, aby se přihlásili ještě další zájemci, činnost bude zahrnuta do výpočtu pedagogického zatížení kateder.
- Gaudeamus - veletrh pomaturitního vzdělávání - koná se 21.-24.10. 2003 v Brně, katedry zde mají možnost propagovat studium na fakultě. K účasti se vyzývají zejména mladší pracovníci (doktorandi, studenti vyšších ročníků, popř. začínající asistenti) - hlásit se u Doc. Máci do konce září t.r.
- Zápisy výsledků studia do KOSu - do 4.7. 2003 je nutno nahlásit všechny výsledky studia za LS 2002/03 do KOSu (bude sloužit jako podklad při obsazování kolejí a zápisu do ZS).
- Počty míst na zkoušky - minimální počet vypsaných míst musí být 1,5 x počet zapsaných studentů. Zkušební termíny musí být rovnoměrně rozděleny po celé zkouškové období (tj. včetně září).
- Česká betonářská společnost - vyhlašuje studentskou soutěž o Cenu ČBS za vynikající diplomovou práci se zaměřením na beton. Kontaktní osobou a garantem je Doc.Ing. Vl. Hrdoušek, CSc. z katedry K 133.
- Pedagogická činnost doktorandů - vedoucí kateder jsou odpovědni za kvalitu výuky a jejich povinností je věnovat průběžné kontrole maximální pozornost.
- Archivace diplomových a disertačních prací - dle Skartačního řádu ČVUT nutno archivovat 10 let na příslušné katedře a potom předat do Archivu ČVUT.
3. Vědecko-výzkumná činnost
Prod. Hájek podal následující informace:
- Databáze výzkumných pracovišť pro zahraniční stážisty financované ze zdrojů 6. RP EU
- za přijmutí stážisty budou školicímu pracovišti uhrazeny režijní náklady (až do 1000 EUR měsíčně + další zdokumentované náklady do max 250 EUR)
- vyplněný elektronický dotazník je třeba odeslat na adresu: kraemer@tc.cas.cz
- T: ihned
- Salon inovací a investic - 23.-27.9. 03 v rámci FOR ARCH 2003
- prezentace výsledků výzkumu a jejich uvedení do praxe formou informačních panelů, prospektů nebo osobní účasti.
- zájem o prezentaci výsledků výzkumné činnosti realizované na pracovišti FSv je třeba předat na oddělení VVČ nejpozději do 4.7. 2003
Další informace k výzkumným záměrům a sumář termínů jsou vystaveny na web.fsv.cvut.cz/ hajekp/VV/
4. Rozvoj
Prod. Jettmar podal následující informace:
- FRVŠ - v červnu probíhají zasedání oborových komisí FRVŠ - úspěch F1 v kat. G1 (byly přijaty všechny projekty)
- Aktualizace Dlouhodobého záměru FSv pro rok 2003-04 - bylo schváleno VR FSv 12.6. 03, 25.6. bude předloženo AS FSv.
5. Zahraniční styky
Prod. Huml podal následující informace:
- 1. mezinárodní konference "Stavebnictví a nemovitosti - soudní znalecké posudky a oceňování" - organizátorem je Komora soudních znalců ČR. Akademstrojnauka (Rusko0, EN Expertise, Certification & Education, jednací jazyk čeština, ruština, angličtina. Předběžný zájem o účast na e-mailové adrese praga@expertise.ru nebo na tel. +70959254442, fax. +70959253593
- Zahraniční cesty - návrhové listy nutno předkládat na odd. ZS nejpozději 1 týden před odjezdem. To platí také pro povolení použít vlastní auto, jinak hrozí riziko neuznání náhrad škod při havárii, příp. hrazení úrazového pojištění.
Žádost o zálohu na cestu nutno podávat rovněž 1 týden před odjezdem. U vyúčtování cest vždy u každé položky nutno jasně uvádět, kdo hradí náklady, nelze uvádět "z jiných zdrojů". Při použití pronajatého auta musí být vše doloženo řádnými doklady. Již v návrhovém listu uvést pronájem auta, předpokládanou trasu, kopii smlouvy o pronájmu. U vyúčtování - doklady o spotřebě, denní rozpis jízd.
Katedry byly vyzvány, aby dodaly předpokládaný plán výjezdů do zahraničí na následující kvartál a to s měsíčním předstihem (únor, květen, srpen, listopad). Nutno sledovat možnost finančního zajištění ze strany fakulty.
- Prospectus - připravuje se nová podoba pro škol. rok 2004/05. První varianta návrhů bude předána na rektorát do 4.7. 2003. Na naší fakultě budou využity materiály shromažďované v březnu a dubnu tohoto roku a budou opraveny závady současného obsahu. Upozornění na povinnost otevřít deklarovaný předmět i v případě jen jediného studenta (samoplátce).
- Program ATHENS - (jednotýdenní kurzy s podporou EU), využívat možností programu, výjezdy do zahraničí letos asi pro 30 studentů, na rektorátním webu bude zveřejněna aktuální informace asi v polovině července. Do konce října lze podat přihlášky. Hrazeno bude z fondu rektorátu, který je též garantem uvedeného programu.
- Program ERASMUS/SOCRATES - pro letošní rok a pro rok 2003/04 budou veškerá nasmlouvaná místa na zahraničních univerzitách prakticky obsazena. Vedení fakulty žádá především školitele doktorandů, ale i ostatní pedagogy, aby se pro další léta snažili navázat kooperaci a výměnu studentů v rámci tohoto programu.
- Příspěvek R ČVUT - existuje možnost získat od rektorátu příspěvek ve výši až 8.000,- Kč na studenta na cestu realizovanou podle tzv. bilaterálních dohod (USA, Rusko, Litva apod.]. Nutno včas oznámit zájem, tj. nyní do poloviny října (na rok 2004). Délka cesty 1-12 měsíců.
- Stipendia pro zahraniční studenty - lze přijmout kvalitní zahraniční studenty na stipendijní pobyt na pracovištích ČVUT. Podmínky a výše uděleného stipendia jsou uvedeny na stránkách oddělení pro ZS R ČVUT. Na 3. čtvrtletí je třeba žádost podat do konce července 2003.
6. Výstavba a vnější vztahy
Prod. Čihák podal následující informace:
- Výběrové řízení na opravu střechy 10. NP budovy B - bylo ukončeno, na 1. místě se umístila fa Pražský Finap s.r.o.
- Kreslírna - v příštím týdnu začnou práce na vybudování kreslírny pro K 129
- Počítačová učebna - stejně tak bude pro K 129 vybudována poč. učebna během prázdninového období
- Bude zprovozněna kašna před budovou B
- Soutěž SKANSKA - přihlásilo se 21 studentů s diplomovými pracemi, 3.7. 03 v 16,00 hod. proběhne slavnostní předání cen v B 169.
- Požární zabezpečení objektu fakulty - vzhledem k tomu, že dotační příspěvek lze očekávat až v měsíci září, nebude se moci tato akce uskutečnit v tomto roce.
7. Hospodaření
Pan tajemník informoval o finanční situaci fakulty a o hospodaření kateder a středisek k 31.5. 2003.
- Po schválení rozpočtu NIV 2003 i rozpisu dotace se od května ustálila a realizovala upravená forma účtování a sledování nákladů a výnosů za jednotlivá nákladová střediska. Na konkrétní sestavě FIS jedné katedry demonstroval tajemník stav evidence ve FIS. Doporučil pro vedoucí kateder k informacím o hospodaření sestavu 02212 vnitropodnikového účetnictví, která obsahuje a zahrnuje pohyby veškerých finančních prostředků, účtovaných na příslušné nákl. středisko (zálohy, dotace NIV, dotace mzdy, jednotlivé VZ včetně mezd, hosp. smlouvy DČ, ostatní výnosy i pořízení majetku). Při zjišťování aktuálního stavu čepání prostředků je nutné přihlížet k zůstatkům záloh a zůstatkům u všech skupin majetku. Vývoj použití prostředků z jednotlivých fin. zdrojů k 31.5. 2003 vykazuje opět tendenci nerovnoměrného čerpání především u výzkumných záměrů, externích i interních grantů.
8. Různé
8.1. Vedení fakulty předloží na příštím zasedání GD upřesňující informaci k průměrným platům na ČVUT.
8.2. Na katedry a střediska bylo předáno v písemné podobě upozornění na změny v provozu fakulty v době prázdnin. Všem zaměstnancům je třeba připomenout, aby věnovali stálou pozornost ochraně a péči o majetek školy a také informovali o všech zaregistrovaných podezřelých okolnostech (pohyb cizích osob, poškozené zařízení, chybějící předměty apod.).
8.3. Vedoucí všech kateder a středisek předají do sekretariátu děkana nejpozději do 30.6. 2003 přehled a rozpis služeb na období červenec-srpen. Pro možné mimořádné události, ale i důležité pracovní záležitosti je nutné, aby kontakty na pověřené zaměstnance byly funkční a běžně využitelné. Dosažitelnost služby v minulém roce byla v mnoha případech "problematická".
8.4. Pokud se týká výzkumných záměrů, hlavní řešitelé určí odpovědnou osobu za VZ do 30.6. 2003 Doc. P. Hájkovi nebo na sekretariát děkana.
Příští zasedání Grémia děkana FSv se bude konat pravděpodobně 22. září 2003 od 9,00 hod. ve velké zasedací místnosti B 169 - bude ještě upřesněno.
Prof. Ing. Zdeněk Bittnar, DrSc., v.r.
děkan FSv ČVUT
V Praze dne 27.6. 2003
Zapsala: Z. Zatloukalová