Zápis č. 5

ze zasedání Grémia děkana FSv konaného dne 30. května 2005


Přítomni: dle prezenční listiny

1. Kontrola úkolů z minulého zápisu

- bez připomínek

2. Informace pana děkana

  1. Výukové středisko TELČ - pan děkan informoval o stavu jednání ve věci využití objektu v Telči. Objekt č.p. 3/1 je výhodně položen v sousedství školních zařízení a i historicky sloužil jako škola. Je po rekonstrukci využitelný pro výuku. Možný způsob výuky byl projednán se zástupci města a bylo konstatováno, že představy fakulty stavební o případné výuce jednotlivých bloků studia, případně o výuce modulů odborných předmětů v anglickém jazyce, plně odpovídají představám města Telč. Kromě této výuky denního studia předpokládá fakulta stavební organizování výuky v rámci celoživotního vzdělávání, což bylo přijato starostou města s velkým pochopením a souhlasem. FSv je schopna zajistit a organizovat přestavbu objektu za jediného předpokladu, že budova č.p. 3/1 bude dána do správy fakulty stavební. Na základě tohoto rozhodnutí má vedení fakulty stavební následující představu o dalším průběhu prací.
    • Do konce roku 2005 bude provedena rekonstrukce zastřešení objektu, včetně výměny krovu a krytiny (náklady cca 3 mil. Kč).
    • Během zimních měsíců budou pokračovat práce uvnitř objektu dle projektu "Úpravy objektu býv. Jezuitského gymnázia pro potřeby ČVUT"
    • Dokončení prací se předpokládá v květnu 2006
    • Zahájení výuky od října 2006. Předpokládá se ale využití objektu již v létě 2006 na výukové kurzy, semináře apod.
    • V další etapě předpokládáme úpravu zahrady za objektem.

    Náklady na rekonstrukci střechy v r. 2005 je možno financovat částečně z prostředků fakulty stavební, samozřejmě je každá pomoc vítána. Náklady další ve výši cca 20 mil. Kč bude možno zajistit částečně z projektů: MPO - školící střediska, Norský fond, památková péče, MŠMT.

    Fakulta stavební předpokládá, že volnou kapacitu objektu budou moci využívat všechny součásti ČVUT, správou bude pověřena fakulta stavební.

  2. Laboratoře v budově D - diskutována byla otázka financování ústředních i katedrových laboratoří s využitím vnitřního přeúčtovacího systému fakulty a vnitroorganizačních cen za plochu a zařízení.

    Zastřešení atria v budově D - z důvodu navýšení počtu studentů programu Architektura a stavitelství a tím větší prostorové náročnosti je třeba provést zastřešení atria v D a vytvořit tak moderní prostor pro výuku. Zastřešení atria v D bude realizováno v několika etapách, první předpokládá v letošním roce faktické zastřešení prostoru. Změny v dislokaci pracovišť budou předmětem jednání po předložení analýzy využití budovy D nově jmenovanou komisí. Současně bude vzat v úvahu fakt, že byla schválena výstavba nového objektu ČVUT, což fakultě přinese další prostory.

3. Pedagogické záležitosti

Prod. Máca podal následující informace:

  • Od zimního semestru šk. roku 2005/06 v návaznosti na zahájení oborového studia na programu Stavební inženýrství budou na oborech (zejména E a S, V a Z) z kapacitních důvodů spojovány přednášky stejných předmětů.
  • Pokyny pro konání státních závěrečných zkoušek budou v písemné formě předány všem komisím. Je nutné dbát na jejich dodržování.

4. Věda a výzkum

Prod. Hájek podal následující informace:

  • Analýza využití budovy D - byla jmenována komise pro vypracování analýzy, jejíž první schůzka se uskuteční 2.6. 2005. Předpokládaný termín zpracování analýzy je 30.9. 2005
  • Zapojení kateder ve výzkumných záměrech a výzkumném centru - ukázka grafů
  • JPD 3 - projekty mohou být podpořeny až do výše 100% uznatelných nákladů, minimální výše podpory na jeden projekt je 1 mil. Kč, maximální výše podpory 10 mil. Kč. Připravované návrhy za FSv:
    katedra11101 - Doc. J. Černý
    11104 - PhDr. Kasíková
    11105 - Doc. V. Liška
    11124 - Ing. J. Novák
    11126 - Ing. Čásenský
    11128 - Ing. M. Šídlo
    11135 - Doc. A. Kohoutková
    11134 - Prof. F. Wald
    Termín pro upřesnění návrhu:3.6. 2005
    Termín podání žádosti:17.6. 2005 do 14,00 hod.
    Forma podání žádostí:vyplněno v programu Benefit
    Podrobné informace na: www.praha-mesto.cz/jpd3 a www.esfcr.cz
  • Konference AED 2006 - bude se konat 11.-14.6. 2006 na FSv v sedmi sekcích, termín pro Call for Papers je červen 2005
  • Sumář termínů:
    JPD3 - upřesnění návrhů3.6. 2005
    JPD3 - podání žádostí17.6. 2005
    AED 2006 - Call for Papersčerven 2005
    doplňování publikací do databáze VVVS, doplňování databáze DNEPprůběžně

Podrobnější informace k výše uvedeným bodům jsou k dispozici na people.fsv.cvut.cz/~hajekp/VV/

5. Rozvoj fakulty

Prod. Jettmar podal následující informace:

  • Spolek absolventů a přátel FSv - 29.4. 2005 byl tento Spolek zaregistrován, 9.6. t.r. po skončení VR FSv se uskuteční 1. valné shromáždění, kterého se zúčastní všichni zakládající členové.
  • Výběrové řízení na obsazení míst akademických pracovníků na katedrách - ve dnech 9.6. a 13.6. t.r. dopoledne se uskuteční zasedání komise pro VŘ.
  • Konkurz na pozici asistenta (asistentky) děkana pro vnější vztahy (public relations) - na 1/3 nebo 1/2 úvazek, hlavní okruhy činnosti: marketing, kontakt s médii a veřejností, zajišťování propagace fakulty, organizování společenských akcí, spolupráce se Spolkem absolventů a přátel FSv apod.
    Termín pro odevzdání přihlášky s kopiemi dokladů o vzdělání a praxi je do 25.6. 2005.

6. Výstavba

Prod. Čihák podal následující informace:

  • Požární zabezpečení - realizace probíhá nyní v budově A v 6. a 7. patře, 2. až 5. patro se předpokládá dokončit koncem června 2005. Do 10.6. dostanou všechny katedry celkový harmonogram akce.
  • Patrové silnoproudé rozvody v budově B - realizace v rámci požárního zabezpečení
  • Výměníková stanice v budově A - realizace o prázdninách

7. Hospodaření fakulty

Pan tajemník velmi podrobně informoval o současné situaci ve financování nových VZ, v jehož rámci vzniká od počátku řada problémů. Byly a jsou způsobeny vlastním zaviněním fakulty (časová podpora při aktualizaci seznamu členů řešitelských týmů, při doplňování prac. smluv i při navrhování platů a prac. úvazků). Také však neobvyklými zásahy "zvenčí" (vytvoření fondu na podporu VZ a jeho použití, kontrola způsobu dofinancování VZ skupiny B, prodlužování jednání o spoluřešitelských smlouvách).

Reálný je předpoklad, že v průběhu měsíce června se činnost i hospodaření všech VZ dostane do normálu. Informace a pokyny pro čerpání a použití fin. prostředků VZ i pro dofinancování záměrů skupiny B jsou uvedeny v OPOFIN 4/05.

Velmi podstatným faktorem, který ovlivní úspěšnost řešení každého VZ je a bude úroveň součinnosti vedoucího záměru s vedoucími těch kateder, jejichž zaměstnanci jsou členy řešitelského týmu.

Příští zasedání Grémia děkana se bude konat 27. června 2005 od 9,00 hod. v zasedací místnosti B 169.

Prof. Ing. Zdeněk Bittnar, DrSc., v.r.
děkan FSv ČVUT

V Praze dne 3.6.2005
Zapsala: Z. Zatloukalová