Přítomni: | dle prezenční listiny |
Omluveni: | Ing. Havlík, doc. Pacovský, doc. Konvalinka |
Hosté: | prof. Bittnar, doc. Máca, doc. Kočandrlová (část jednání) |
Zápis č. 14
14/6.6 Upřesnění sdělení výpočetního střediska FSv k samoobslužné
kopírce: Dr.Hora nechtěl provozovat samoobslužnou kopírku na mince a na stávající
karty, ale navrhuje počkat cca 1/2 roku a provozovat kopírku až na nové
čipové karty. Jednání se stávajícím provozovatelem kopírovacích služeb p.Kubou
dále probíhají.
Zápis. č. 15
15/4.7 Emailová komunikace se studenty - Server ELDAP je v provozu
od konce dubna 2003. Možnost samostatně si na serveru ELDAP nastavit směrování
emailu mimo fakultu fakticky funguje zhruba od poloviny července 2003. Informaci
podal doc. Demel.
Dr. Šibrava navrhl řešit problém s p.děkanem. Prof. Bittnar uvedl jako příklad
emailovou korespondenci na EPFL Lausanne. Na škole je zaveden systém, kdy studenti
dostávají v emailu textovou zprávu o tom, kde jsou umístěny další informace
(odkaz na dokument). Ing. Filler souhlasil s p.děkanem, že takové řešení
je rychlé, operativní a nezahlcuje elektronickou poštu.
Doc. Demel sdělil, že příchozí emaily jsou kontrolovány na přítomnost virů již
na příchozím serveru. Operační systém Windows má na kritických místech "díry",
které je nutné "záplatovat". Souhlasí, že je lepší obsažný dokument
ve Wordu umístit na web a rozeslat emailem jen odkaz na tento vystavený dokument.
Na ELDAPu je možné rozesílat i hromadný email. Všichni zaměstnanci mají navíc
možnost poslat hromadný mail po své katedře/pracovišti. Na webových stránkách
http://usermap.cvut.cz/ - jsou uvedeny
seznamy studentů i jejich emailové adresy, na které je možno rozeslat zprávu
všem ve studijní skupině. Ing. Filler podotknul, že vše funguje, ale je problém
v tom, že studenti "školní" email nečtou. Doc. Demel sdělil, že
každý na FSv má minimálně jednu adresu ve formátu: jméno@fsv.cvut.cz
a na severu ELDAP má možnost zviditelnit svou používanou adresu a přesměrovat
svůj email. Dr. Šibrava navrhl, aby pracovní dokumenty AS FSv nebyly rozesílány
v příloze emailem, ale umisťovány na webové stránce senátu. Doc. Demel vzal
návrh na vědomí s tím, že se na tom bude pracovat.
Zápis č. 17
Bod 4.6 - Stravování - Dr. Šibrava navázal kontakt s předsedy
AS ostatních fakult a společně poslali dopis doc. Sodomkovi, předsedovi AS ČVUT.
Na zasedání AS ČVUT tento dopis nebyl projednán. Prof. Toman sdělil informaci
z AS ČVUT, že studenti ze studentské komory AS ČVUT jsou spokojeni
se stravováním v Technické menze. Prof. Bittnar sdělil, že se již sešel
vedoucí SÚZu Ing. Menšík a p.rektor. Zpráva z jednání byla zaslána i Dr.
Šibravovi. (Po zasedání senátu byla zpráva předána všem členům senátu.) Ing.
Menšík má provést rozbor, proč došlo ke zvýšení cen.
Prof. Bittnar informoval o nově otevřené jídelně v Technické menze ve 3.patře.
Tato jídelna je podobné úrovně jako v Masarykově koleji (jídelna s ubrusy
a minutkami.). Doc. Tywoniak navrhuje promyslet způsob elektronického placení
v menze, aby po případném zavedení vydávání poukázek na stravu ("Pragoturky"
nebo jiné) nemuselo zaniknout elektronické odbavení v menze, které je rychlejší
než platby poukázkami nebo hotově. Prof. Bittnar navrhuje přidělit příspěvek
na stravu zaměstnancům v elektronické podobě, s tím, že celý obnos
lze čerpat kdykoliv.
Ing. Filler: Jak by se zlepšila situace pro studenty? Dr. Šibrava: Změny se
studentů asi netýkají, protože stále funguje systém dotací. Ing. Souček: Proč
se fasují body, což je spojeno s frontami? Dr. Šibrava: Studenti se mohou
stravovat i v jiných menzách v ČR a své jídlo dotovat vyfasovanými
body. Ing. Souček navrhuje body převádět na studentský účet rovnou elektronicky
a chce v tomto smyslu podat návrh vedení školy. Doc. Křemen se přimlouvá
pro zachování elektronického placení. Prof. Bittnar: Mám podporovat papírové
"Pragoturky"?
V další diskusi vystoupil prof. Toman, Ing. Vašková, doc. Demel, Ing. Lukeš a
doc. Tywoniak, který navrhl podporovat kombinovaný způsob (vydání Pragoturek
v počtu podle požadavku zaměstnance + nabití karty v úrovni zbytku
příspěvku se zpětným vyúčtováním za delší období. Prof. Bittnar: Mám usilovat
o přeměnu jedné jídelny ve Studentském domě na jídelnu s lepším stravováním?
Členové AS FSv tuto myšlenku podporují (bez hlasování).
Bod 4.8 Některé body stížnosti na práci studijního oddělení byly vyřešeny při setkání s děkanem. Panu Duštovi bylo uloženo, aby se spojil s vedoucí studijního odd. pí.Paldovou a upřesnil konkrétní stížnosti, o kterých mluvil na minulém zasedání senátu. Ing. Vašková navrhuje řešit případné další problémy nejprve s vedoucí studijního oddělení a pak s proděkanem a postupovat výš. Doc. Máca informoval AS FSv o změně úředních hodin na studijním oddělení. Je otevřeno i v pátek dopoledne. Při nových problémech doporučil problém řešit s ním, ale i se svými studijními poradci. V diskusi vystoupila Ing. Vašková, Ing. Synáčková.
Vyhodnocení zápisu do ak.roku 2003/2004
Dle sdělení doc. Máci bude umožněno zapisování do zimního semestru již v červenci.
Studenti mají určitou dobu právo si měnit zápis i zrušit předmět. Tyto změny
by ovšem neměly vést k přetěžování studijního oddělení v důsledku
opakovaných návštěv studijního oddělení studentem při změnách každého jednotlivého
předmětu.
Usnesení: AS FSv schvaluje předložené Zásady výpočtu pedagogického zatížení
(za rok 2003).
Hlasování: pro 19, proti 0, zdrželo se 5.
Usnesení:
AS FSv schvaluje Podmínky pro přijetí ke studiu v bakalářských a magisterských
studijních programech uskutečňovaných na Fakultě stavební ČVUT v Praze pro
ak.rok 2004/2005.
Hlasování: pro 23, proti 0, zdržel se 1.
5.1
Prof. Bittnar: Vedení fakulty si váží práce studijních poradců: Vedení použije
fond děkana k jejich odměnění - na základě nově realizovaného hodnocení
studenty.
5.2
Informace Prof. Bittnara: p.rektor se rozhodl všechny důležité věci řešit operativněji
na setkáních rektora s děkany a ne na grémiu rektora.
5.3
Informace Prof. Bittnara. Vzhledem k tomu, že ve Vědecké radě FSv nemáme zástupce
v oblasti výroby stavebních hmot, uvažuje o jejím rozšíření v tomto
směru. Provedl předběžná jednání s vrcholovým zástupcem cementářské výroby
a na nejbližším zasedání AS FSv předloží podrobnější zdůvodnění. V diskusi
vystoupil Ing. Záleský, Ing. Synáčková.
5.4
Informace Prof. Bittnara: Na fakultě bude v březnu 2004 probíhat evropský audit
(samoevaluačního charakteru).
5.5
Dr. Šibrava navrhl jako člena hlavní inventarizační komise Ing. Vébra.
5.6
K hodnocení doktorandů bod 4.3. min. zápisu podal informaci doc. Tywoniak.
Senátní komise ustanovená na minulém zasedání AS FSv podrobně analyzovala
dodané podklady. Existenci takových hodnocení považuje za přínos jak pro jednotlivé
doktorandy a jejich pracoviště, tak pro fakultu jako celek. Tato komise navrhla
drobné úpravy ve váhování jednotlivých kriterií pro příští hodnocení a svůj
návrh předala vedení fakulty.
Výsledky hodnocení doktorandů jsou zveřejněny
na webu.
Další informace o hodnocení doktorandů je na adrese:
http://web.fsv.cvut.cz/prodekan.vv/.
Souhrnnou informaci k tomu podal proděkan doc. Hájek na grémiu.
Doc. Křemen: informace o nutnosti zpracovat hodnocení nebyly včas k dispozici.
Reagovala Ing. Vašková - informace byly podány na grémiu děkana. V diskusi
ještě vystoupil doc. Tywoniak: Ukazuje se také, že hodnocení doktoranda je i
nepřímým hodnocením jeho školitele a školicího pracoviště.
5.7
Doc. Demel žádal, aby informace o VIC FSv byly nejdříve ověřeny a zkonzultovány
s VICem. Viz. akce "PRVÁK", kdy byly dávány nepřesné informace
o VIC FSv nově přijatým studentům a na VICu vznikaly zbytečné fronty. Doc.
Máca sdělil, že akci organizovali studenti ze studentské komory z AS ČVUT.
5.8
Doc. Demel upozornil na velký počet panelů při vstupu do atria FSv. Při vstupu
jsou různé panely, šipky, nástěnky, které brání volnému průchodu. AS FSv
žádá p.tajemníka, aby zajistil uspořádání těchto panelů, a tím uvolnění průchodu
na fakultu.
5.9
Vstup doktorandů do budovy o sobotách a nedělích - Ing. Nováková: V souladu
s dopisem děkana k této věci měl být na vrátnici seznam doktorandů
pro umožnění jejich vstupu do budovy o víkendu. Nařízení děkana ze dne 9.10.2003
(doktorand má mít možnost přístupu do budovy jako zaměstnanec) není dosud splněno.
Karty dosud nejsou vydávány. Anonymní karty mají být k dispozici ke krátkodobému
zapůjčení u sekretářek kateder, systém ale v praxi nefunguje. Zodpovědný
pracovník p.Štogr je nyní nemocen a karty údajně není možné objednat. Dr. Šibrava
doporučil předat žádost p.tajemníkovi.
5.10
Ing. Lepš žádá o předání aktuálního seznamu doktorandů a zaměstnanců do vrátnice.
Vzniká problém při příchodu návštěv a zejména přebírání doporučené pošty, protože
dosavadní seznam na vrátnici není aktuální. AS FSv žádá p.tajemníka o
doručení seznamu.
5.11
Ing. Filler podal informaci o zasedání studentských komor akademických senátů.
Tématem byly očekávané úpravy vysokoškolské legislativy. Zúčastnili se Ing. Filler,
Ing. Jiříkovský a p.Musil.
5.12
Dr. Šibrava podal informaci o probíhajících úpravách vytápění v budově B. AS FSv
žádá vedení FSv, aby urychlilo problém řešení vytápění v 1. a 2.podlaží.
Příští zasedání AS FSv bude 26.listopadu 2003 od 9:00 hod. ve velké zasedací místnosti B169.
Zapsala: L. Křemenová
Kontroloval: doc. J.Tywoniak, CSc.
Spolupracovali: Ing. Nováková, Ing. Koubková