8. Hodnocení činnosti

8.1 Pedagogická oblast

Již tradičně studenti hodnotí na fakultě stavební výuku jak na přednáškách, tak na cvičeních a v seminářích. Využívá se písemně zpracovaného anketního lístku, zpětnou vazbu zatím provádí vyučující resp. za výuku předmětu zodpovědná katedra. Hodnotí se nejen přístup a vlastní činnost pedagoga, ale i zajištění předmětu učebními pomůckami, vedení konzultací apod. Někteří učitelé také individuálně připravenými dotazníky si sami zjišťují postoje studentů ke studiu obecně či k předmětu speciálně. Rovněž byla provedena analýza doktorského studia po jednotlivých katedrách a pracovištích, závěry budou dále diskutovány a využity pro zefektivnění v této oblasti.

V roce 2000 proběhla opět mezi studenty anketa organizovaná studijním oddělením rektorátu ČVUT zaměřená na hodnocení vysoké školy jako celku. Zároveň se začal připravovat nový systém anket mezi studenty ČVUT, který bude kombinovat problematiku školy jako celku s problematikou fakult. Její zahájení se předpokládá v březnu 2001.

Velmi významně ke zlepšení situace v propustnosti prvních ročníků přispívá Centrum aktivního učení v matematice, které je financováno výhradně z průmyslové sféry. Mimo jiné též přispívá ke zmenšení rozdílu mezi připraveností nově přijatých studentů z gymnázií a středních průmyslových škol. Zvyšuje se podíl studentů jak v programu magisterském, tak zejména v doktorském, na činnosti odborných kateder, v zapojení do řešení grantů externích i interních a v účasti na různých soutěžích.

8.2 Věda a výzkum

V oblasti VaV byl ve srovnání s předchozím rokem celkový počet na fakultě řešených grantů i jejich finanční objem vyšší. U grantů to představovalo 87 projektů oproti 79, s celkovou hodnotou cca 40 milionů Kč oproti 33 milionům Kč.

V doktorském studiu je možno sledovat rostoucí tendenci úspěšných obhajob doktorských disertačních prací. Přehled všech doktorandů, kteří obhájili na FSv ČVUT disertační práci, s uvedením katedry, oboru doktorského studia a roku přijetí a ukončení studia, je uveden v následující tabulce.

Příjmení a jménoKód katedryZkratka oboruRok přijetí ke studiu Rok obhajoby
Khalil Ramadan 153 GK 1992 1994
Vítek Petr 133 KD 1992 1995
Chudoba Rostislav 132 KD 1991 1995
Feraidon Abdolhossein 132 KD 1992 1996
Mervart Leoš 152 GK 1992 1996
Patzák Bořek 132 KD 1993 1996
Erdenečimeg Dašravdan 123 PS 1991 1997
Jůza Bohumil 141 VH 1992 1997
Podolka Luboš 133 KD 1993 1997
Pertold Jiří 134 KD 1993 1997
Svoboda Zbyněk 124 PS 1991 1997
Pavelka Karel 153 GK 1991 1997
Rypl Daniel 132 KD 1993 1998
Dolejš Jakub 134 KD 1994 1998
Pruška Jan 135 KD 1991 1998
Abusbeaa A.M. 141 VH 1993 1998
Almasani Abdul Kader 133 KD 1993 1998
Shahin M.M. 135 KD 1993 1998
Kblan Assaad 135 KD 1994 1998
Vyčítal Jarmil 141 VH 1994 1998
Shawael M.Ali 142 VH 1993 1998
Ahmad Moudar 141 VH 1993 1998
Jamyansuren B. 126 E 1994 1998
Soukup Lubomír 152 GK 1991 1998
Skořepa Zdeněk 151 GK 1991 1998
Fošumpaur Pavel 142 VH 1996 1998
Dostál Tomáš 143 VH 1991 1998
Nowak Petr 142 VH 1991 1998
Wohlmutová Marie 136 KD 1991 1998
Červenka Leoš 124 PS 1991 1998
Peleška K. 134 KD 1993 1998
Fliegel Tomáš 137 KD 1991 1999
Douša Jan 152 GK 1995 1999
Prušková Markéta 126 E 1994 1999
Semerák Petr 102 PS 1992 1999
Ibrahim M.Abd El-Shafy 144 VH 1996 1999
Angletta Martin 126 E 1994 1999
Zlesák Josef 124 PS 1993 1999
Milták Milan 137 KD 1996 1999
Konopová Pavla 126 E 1995 1999
Kruis Jaroslav 132 KD 1994 1999
Šanda Martin 143 VH 1995 1999
Kareis Jan 142 VH 1992 1999
Novák Rostislav 134 KD 1996 1999
Hnojil Josef 153 GK 1996 1999
Kalbáč Adam 132 FMI 1996 2000
Kaňka Jan 124 PS 1994 2000
Ferina Aleš 142 VH 1996 2000
Havlíková Silvie 142 VH 1996 2000
Pospíšil Stanislav 124 PS 1993 2000
Vaníček Tomáš 128 SI 1995 2000
Dvořáková Hana 153 GK 1996 2000
Vávra Roman 123 PS 1997 2000
Maršálková Eliška 144 VH 1991 2000
Krejčík Jan 183 VH 1992 2000
Matouš Karel 132 KD 1998 2000
Soukup Leoš 126 E 1996 2000
Hassan Abdel-Aziz 135 KD 1997 2000
Zácha Petr 133 PS 1995 2000
Neubergová Kristýna 143 AKE 1996 2000
Padevět Pavel 132 KD 1996 2000
Štemberk Petr 132 KD 1998 2000
Němeček Jiří 132 KD 1997 2000
El-Damaty Tarek 152 GK 1998 2000
Hajšman Luboš 124 PS 1993 2000
Pašek Jan 124 PS 1996 2000
Vysvětlivky oborů:
PS  - Pozemní stavby
KD  - Konstrukce a dopravní stavby
AKE - Aplikovaná a krajinná ekologie
VH  - Vodní hospodářství a vodní stavby
E   - Ekonomika a řízení ve stavebnictví
SI  - Systémové inženýrství ve stavebnictví a investiční výstavbě
FMI - Fyzikální a materiálové inženýrství
GK  - Geodézie a kartografie


Kapitola 9