4. Studijní a pedagogická činnost

(Doc. Mareš)

4.1. Studijní programy (obory) uskutečňované v roce 1999

Kód (KKOV) Název studijního programuNázev studijního oboru Standardní doba studia v ak. rocíchKód (JKOV)
Bc.Mgr.Ph.D.
3647 RStavebnictvíRealizace pozemních staveb a inženýrských staveb3,5  36-08-7
  Stavební management 3,5  36-09-7
3646 RGeodézie a kartografieKatastr nemovistostí3,5   36-39-7
3607 TStavební inženýrstvíPozemní stavby a konstrukce  5,5 (3,0) 36-25-8
  Konstrukce a materiál 5,5 (3,0) 36-28-8
  Konstrukce a dopravní stavby 5,5 (3,0) 36-34-8
  Vodní hospodářství a vodní stavby 5,5 (3,0) 36-35-8
  Inženýrství životního prostředí 5,5 (3,0) 36-41-8
  Podnikání a řízení ve stavebnictví 5,5 (3,0) 36-27-8
  Systémové inženýrství ve stavebnictví a investiční výstavbě  5,5 (3,0) 36-40-8
  Management a ekonomika 5,5 (3,0) 62-61-8
3646 TGeodézie a kartografieGeodézie a kartografie 5,5 (3,0) 36-36-8
3608 TPozemní stavby a architekturaPozemní stavby a architektura  6,0 (3,0) 36-24-8
3607 VStavební inženýrstvíAplikovaná a krajinná ekologie   3,016-16-9
  Pozemní stavby  3,036-31-9
  Konstrukce a dopravní stavby  3,036-34-9
  Vodní hospodářství a vodní stavby  3,036-35-9
  Ekonomika a řízení stavebnictví  3,036-37-9
  Systémové inženýrství ve stavebnictví a investiční výstavbě   3,036-40-9
  Fyzikální a materiálové inženýrství  3,039-14-9
3646 VGeodézie a kartografieGeodézie a kartografie   3,036-36-9

Čísla v závorkách označují standardní dobu studia pro magisterský studijní program navazující na bakalářský

(Pozn.:
KKOV - klasifikace kmenových oborů vzdělávání
JKOV - jednotná klasifikace oboru vzdělávání)

4.2. Výsledky přijímacího řízení na akademický rok 1999/2000

Přihlášku ke studiu podalo celkem:3515 (100 %)
K přijímacím zkouškám se dostavilo:2922 (83,13 %)
Přijato celkem na magisterské studium:1677 (47,71 %)
Přijato celkem na bakalářské studium:-
Z toho se ke studiu zapsalo:1250 (35,56 %)
Nepřijato:1245 (35,42 %)

4.3. Na magisterské studium přijato dle studijních oborů:

Studijní oborpočet přijatýchpočet zapsaných
Pozemní stavby a architektura145128
Pozemní stavby a konstrukce379 + 4309 + 4
Management a ekonomika175 + 14119 + 13
Podnikání a řízení ve stavebnictví157116
Konstrukce a dopravní stavby183127
Konstrukce a materiál3125
Vodní stavby a vodní hospodářství171 + 2123 + 1
Geodézie a kartografie129 + 995 + 8
Systémové inženýrství a investiční výstavbě9875
Inženýrství životního prostředí179 + 1137 + 1
Celkem1647 + 30 1254 + 27

Poznámka: "+" = počet přijatých na magisterský studijní program navazující na bakalářský studijní program

4.4. Počty studentů českého státního občanství k 31.10.1999

Studijní programpočet aktivních studentůpočet studentů v přerušení
Magisterský studijní program4878334
Magist.stud.program navazující na bakal.stud.program26-
Bakalářský studijní program8514
Doktorský studijní program prezenční20142
Doktorský studijní program kombinovaný34-
Celkem5224390

4.5. Počty studentů cizinců k 31.10.1999

Studijní programpočet aktivních studentůpočet studentů v přerušení
Magisterský studijní program414
Magist.stud.program navazující na bakal.stud.program1-
Bakalářský studijní program--
Doktorský studijní program prezenční9-
Doktorský studijní program kombinovaný--
Celkem514

4.6. Počty absolventů v roce 1999

Studijní programpočet absolventů
Magisterský studijní program594 + 5
Bakalářský studijní program36 + 1
Doktorský studijní program 13 + 1
Celkem643 + 7

Poznámka: "+" = počet cizinců

4.7. Inovace již uskutečňovaných studijních programů

V několika předmětech vyučovaných na více studijních oborech začal probíhat proces vylaďovaní jejich osnov. V některých případech jde o sjednocení osnov zejména předmětů teoretického základu s cílem usnadnit studentům možnost zápisu téhož předmětu na různých studijních oborech, tzn. podpora vzniku dalších celofakultních předmětů, v jiných případech, zejména u odborných předmětů inovaci osnov v důsledku rozvoje nových materiálů, technologických postupů a zejména informačních technologií. Stejně jako v předešlých letech, i v roce 1999 bylo do výuky zařazeno několik nových volitelných předmětů, určených zejména pro studenty vyšší ročníků.

4.8. Nové bakalářské, magisterské a doktorské studijní programy

V roce 1999 byly přijati do nových navazujících magisterských programů první absolventi bakalářských programů. Jde celkem o 30 studentů studijních oborů Pozemní stavby a konstrukce, Management a ekonomika, Vodní hospodářství a vodní stavby, Inženýrství životního prostředí a Geodézie a kartografie.

4.9. Hodnocení nabídky studijních oborů s ohledem na uplatnění absolventů na trhu práce

Na základě oficiálních kontaktů akademických funkcionářů fakulty s představiteli firem, podniků a institucí i na základě osobních kontaktů učitelů s technickou veřejností nemá fakulta signály o problémech uplatnění absolventů v praxi. Naopak, představitelé technické veřejnosti včetně vrcholových manažerů se neustále obracejí na fakultu a její učitele o pomoc při získávání nových pracovníků. S velkou pravděpodobností se však uplatňuje řada absolventů fakulty i mimo obor.

4.10. Uplatnění nových forem studia

Pro ověření možnosti využít pro interaktivní výuku informační technologie bylo několika katedrami připraveno a zavedeno do rutinní výuky vyžití www stránek fakulty či samotných kateder.
Modernizací počítačové sítě a vybavením přednáškových poslucháren multimediální technikou se vytvořily podmínky pro zlepšení úrovně výuky.

4.11. Studijní neúspěšnost

V roce 1999 postoupilo do druhého roku studia 925 studentů z celkového počtu 1181 přijatých v roce 1998.

4.12. Možnost studia handicapovaných uchazečů

Na fakultě jsou po technické i personální stránce vytvořeny přijatelné podmínky pro tělesně postižené uchazeče. O technické obory však mezi těmito uchazeči není prakticky zájem. V roce 1999 byl jeden takový student přijat, jeden je studentem 4.ročníku.

4.13. Využívání kreditového systému

Kreditový systém studia je na celém ČVUT prakticky shodný.

4.14. Celoživotní vzdělávání

V celoživotním vzdělávání převládá na fakultě nabídka krátkých kurzů (do 50 výukových hodin) z celé oblasti stavebního inženýrství na témata vyžádaná praxí. Na fakultě bylo za podpory projektu TEMPUS dobudováno Centrum pro kontinuální vzdělávání ve vodním hospodářství - CECWI, které s novou podporou TEMPUS-Phare programu za účasti MŽP ČR a MZe ČR připravuje krátké kurzy pro školení úředníků státní správy a samosprávy (pro 300 posluchačů).
Pro budoucí uchazeče o studium pořádá fakulta každoročně přípravné kurzy z matematiky a z fyziky (prezenční) a distanční kurz z matematiky, kterými v roce 1999 prošlo více než 500 posluchačů.


Kapitola 5