Akademický senát FSv ČVUT

Zápis z 8. zasedání AS FSv, které se konalo dne 26.10.2005


Přítomni:dle prezenční listiny
Hosté: 

Předseda AS FSv dr. Šibrava zahájil 8.zasedání AS FSv a seznámil AS FSv s programem.

Program:

  1. Kontrola zápisu
  2. Schválení podmínek pro přijímací řízení 2006/2007
  3. Volba delegáta FSv ČVUT do Rady vysokých škol
  4. Příprava voleb kandidáta na děkana
  5. Finální rozhodnutí o turniketech
  6. Různé

Bod 1 - Kontrola zápisu

Z7/1 Vystoupení kandidátů na funkci rektora
Výsledky hlasování AS FSv ze dne 5.10. byly oznámeny oběma kandidátům - hostům minulého zasedání senátu, nahrávka jejich vystoupení je k dispozici u dr. Šibravy. Prezentace všech kandidátů proběhnou ve středu 2.11. na FJFI, pozvánka je vystavena na webu fakulty.

Z7/2 Hodnocení výuky - zatím není jasné, kdy má hodnocení začít.

Z7/2 Objekt v Telči - Dr. Šibrava informoval, že zatím není dokončen převod do správy FSv, rekonstrukce probíhá a v současné obě se přístup zástupců FSv na stavbu nejeví jako možný či dokonce žádoucí.

Z6/1 Protipožární zabezpečení
AS je znepokojen tím, že akademická obec a pracovníci fakulty nejsou dostatečně informováni o probíhajících stavebních pracích. Doc. Pospíšila zajímalo, proč se má vyklízet místnost, když elektrika se natahuje v lištách? Na katedru přišel dopis o vyklizení místností - jak fakulta vystěhované věci zabezpečí, kam odstěhovat přístroje za miliony? Doc. Svoboda navrhl, aby AS FSv požádal vedení fakulty o kopie dokladů, harmonogramů, smluv a ostatních dokladů, aby se mohlo posoudit, co je rozumné a co ne. Jsou jednotlivé postupové uzly prací pod penalizací? Rozčílilo jej, že firma po sobě neuklízí, na chodbách je prach, který se nanosí do pracoven. Teprve po několikerém důrazném upozornění přijeli s mycím strojem a chodbu vyčistili. V současnosti se např. nakupuje nový nábytek, bylo by dobré vědět harmonogram prací, aby se nový nábytek nerozbaloval a v pracovně umístil až po provedených stavebních úpravách. Katedra technologie staveb je připravená připomínkovat sjednávané smlouvy atd. Doc. Konvalinka sdělil, že aktualizovaný harmonogram existuje od 7.10.2005 - je synchronizován tak, aby se do místností nevstupovalo dvakrát. Harmonogram měl být předán na katedry. Dr. Šibrava - dle sdělení prof. Čiháka provoz poslucháren nebude narušen, a pokud ano, tak na posluchárně bude informace, kam byla výuka přemístěna. Doc. Tywoniak vznesl dotaz, proč není na jednání přítomen prof. Čihák, proč zde není tajemník fakulty? Dr. Šibrava uvedl, že tajemník Ing. Pavlík se omluvil a on jeho omluvu akceptoval. Dr. Šibrava vyzval doc. Tywoniaka a doc. Svobodu, aby formulovali návrh usnesení.

Usnesení:
AS FSv konstatuje, že do dnešního dne nebyl předložen harmonogram prací probíhajících stavebních úprav na fakultě (protipožární zabezpečení a obnova páteřních rozvodů), přislíbený k 7.10.2005, a přijímá v této věci následující body usnesení:

  1. AS FSv vyjadřuje nesouhlas s dosavadním průběhem organizace prací.
  2. AS FSv žádá vedení fakulty, aby bez odkladu: a) splnilo slib předání harmonogramu prací;
    b) důsledně vyřešilo organizaci přípravy místností před zahájením stavebních prací, ochrany fakultního a individuálního majetku v průběhu činností, průběžného a finálního úklidu, zpětného stěhování atd. Informace bude zpracována písemně, s rozdělením po jednotlivých podlažích a pracovištích.
  3. AS FSv žádá, aby vedení fakulty poskytlo technické komisi AS FSv do 2.11.2005 kopie projektové dokumentace, smlouvy o dílo na uvedené činnosti včetně dodatků, seznamu víceprací a dalších s tím spojených dokumentů.
Harmonogram musí být zpracován v takové formě a podrobnosti, aby sloužil jako dostačující informace pro vedoucí pracovišť i jednotlivé pracovníky, aby umožňoval aktualizaci a průběžnou kontrolu. AS žádá, aby tyto informace byly veřejně přístupné (web) a aktualizované. AS žádá, aby ve vstupním prostoru budovy bylo umístěno sdělení o probíhajících stavebních činnostech s uvedením termínu dokončení (po etapách) a omluvou za vzniklá omezení provozu. AS navrhuje, aby vedení fakulty oslovilo e-mailem všechny pracovníky a informovalo je přímo o průběhu akce i o očekávaných omezeních.
Hlasování: pro 24, proti 0, zdržel se 0.

AS FSv žádá vedení fakulty, aby zajistilo pravidelnou účast zástupců vedení a tajemníka fakulty na zasedáních senátu.
Hlasování: pro 24, proti 0, zdržel se 0.

Z7/2 - www stránky fakulty
Ing. Cajthamla zajímalo, jak pokračuje soutěž o nové www stránky fakulty. Členové hodnotící komise za senát dostali včera e-mailem informaci o došlých soutěžních návrzích (9 návrhů), ovšem nebyli dosud informováni, kdy bude komise zasedat. Vyhodnocení má proběhnout do konce měsíce. Dr. Šibrava doporučil obrátit se na proděkana doc. Humla, který schůzku svolává a obešle členy komise e-mailem. Měla by být stanovena jasná hodnotící kritéria.

Z7/2 (Z6/1, Z3/3.2) Podklady k rozpočtu
Doc. Pospíšil informoval, že některé materiály EKO již obdržela, ale všem požadavkům dosud vedení FSv nevyhovělo.
Ekonomická komise senátu navrhla usnesení ve znění:

  1. AS FSv požaduje po vedení fakulty, aby materiály pro ekonomickou komisi AS FSv byly předávány v elektronické podobě (nejlépe aktivní EXCEL tabulka).
  2. požaduje po vedení fakulty, aby ekonomické komisi AS FSv a vedoucím kateder byla poskytnuta vstupní data potřebná k rozdělení finančních prostředků na jednotlivé katedry a ostatní pracoviště.
Hlasování: pro 24, proti 0, zdržel se 0.

Z7/2 (Z6/4.2) - Zveřejňování závěrů disciplinární komise
Doc. Pruška připravil návrh prezentace činnosti disciplinární komise na webové stránce fakulty, včetně zveřejnění závěrů disciplinární komise - aby bylo zřejmé, jaké prohřešky komise projednávala a jakým způsobem byly řešeny.

Z7/2 (Z6/4.3) - Zpřístupňování elektronických verzí diplomových a doktorských prací
O tématu jednala PedK dne 25.10., za nepřítomného předsedu komise o závěrech jednání informoval Ing. Frolík. Je shoda v tom, že by bylo dobré systematicky evidovat a zpřístupňovat základní informace o DP (název, autor, vedoucí, katedra, datum obhajoby, anotace) s tím, že pokud student o to projeví zájem, mohla by být připojena i celá DP v elektronické formě. PedK bude ověřovat možnosti, jakým způsobem by se dala databáze DP realizovat (KOS?, komponenta VVVS?), kdo by měl údaje zadávat atp. Dr. Šibrava vyzval PedK, aby v této věci připravila návrh usnesení směrem k pedagogickému proděkanovi.

Z7/4.1 - připomínky studentů - řeší se průběžně ve spolupráci s proděkanem Mácou a s vedoucí studijního odd. Ing. Salákovou.

Z7/4.5 - Ples FSv se bude konat 10.března 2006 v Masarykově koleji, kapacita sálu je asi 350 lidí. Organizaci zajišťuje studentská komora senátu.

Bod 2 - Podmínky pro přijetí ke studiu v bakalářských a magisterských studijních programech uskutečňovaných na Fakultě stavební ČVUT v Praze pro akademický rok 2006/2007.

Návrh předložený do senátu upravila Ing. Zimová spolu s doc. Demlem a Ing. Vaškovou. Upravený text byl projednán na schůzce PedK dne 25.10. za přítomnosti proděkana Máci, který následně do textu zapracoval dohodnuté změny - poté bylo vystaveno na Eldap jako podklad k dnešnímu jednání. Změnu formulace věty o podávání přihlášky navrhla Ing. Vašková.

Usnesení: AS FSv projednal materiál "Podmínky pro přijetí ke studiu v bakalářských a magisterských studijních programech uskutečňovaných na Fakultě stavební ČVUT v Praze pro akademický rok 2006/2007". Ve verzi po projednání na schůzce pedagogické komise (25.10.2005) doporučuje AS FSv změny v první větě odstavce "Podání přihlášky ke studiu", Část I., a materiál schvaluje ve znění uvedeném jako příloha v závěru tohoto zápisu.
Hlasování: pro 24, proti 0, zdržel se 0.

Technická poznámka doc. Konvalinky - akademický senát by zásadně neměl projednávat materiály bez přítomnosti předkladatele. Dr. Šibrava k tomuto konkrétnímu případu uvedl, že proděkan Máca se z dnešního zasedání AS omluvil a on jeho omluvu akceptoval. V diskusi bylo konstatováno, že nepřítomnost předkladatele obecně je na překážku řádnému projednání jakéhokoli materiálu v senátu.

AS FSv přijímá usnesení, že senát bude projednávat jakékoli předkládané materiály pouze za přítomnosti předkladatele nebo jím pověřeného zástupce.
Hlasování: pro 24, proti 0, zdržel se 0.

Bod 3 - Volba delegáta FSv ČVUT do Rady vysokých škol

Funkční období členů stávající Rady VŠ končí 31.12.2005. Stávající delegát doc. Tywoniak podal informace o fungování Rady VŠ - podle jeho názoru se na jednáních rady většinou neprobírají záležitosti podstatné pro fakulty, lze však předpokládat, že význam Rady VŠ poroste. Jednání se účastní i ministryně školství. Účast na těchto jednáních je vysoce odborná, materiály jsou zveřejňovány na webu.
AS FSv navrhuje delegáta FSv do Rady VŠ:
doc. Ing. Michala Poláka, CSc. z katedry mechaniky
Hlasování: pro 24, proti 0, zdržel se 0.

Bod 4 - Příprava voleb kandidáta na děkana

AS FSv navrhuje doplnit volební komisi pro volbu kandidáta na děkana o nové členy
doc. RNDr. Jiřího Demla, CSc. a studentku Pavlu Bartošovou.
Hlasování: pro 20, proti 0, zdržel se 2.

AS FSv dále navrhuje do funkce předsedy volební komise pro volbu kandidáta na děkana doc. RNDr. Jiřího Demla, CSc.
Hlasování: pro 21, proti 0, zdržel se 1.

AS FSv souhlasí se změnou termínu prezentace kandidátů na děkana na úterý 8.11.2005 ve 14:15 hodin v posluchárně C208 (na základě změny termínu děkanského dne).
Hlasování: pro 20, proti 1, zdržel se 1.

V pondělí 31.10. ve 14:15 hod. proběhne v pracovně dr. Šibravy předání došlých písemných návrhů na kandidáty na děkana členům volební komise (účast dr. Šibrava, Ing. Zimová, doc. Demel, Ing. Koubková).
Volba děkana se bude konat ve středu 16.11. 2005 v 9:00 hod. (učí se podle pátečního rozvrhu) ve velké zasedací místnosti B169 (mimořádné zasedání AS FSv).

Dr. Šibrava požádal volební komisi, aby zajistila vyvěšení pozvánek na prezentaci dne 8.11. i materiálů o kandidátech u hlavního vchodu. Upozornil také, že na nových prosklených dveřích mezi budovami B a C už se objevily nalepené plakáty - požádal senátory, aby na tyto dveře nic nevylepovali a netrpěli to ani ostatním.

Informace k volbám kandidáta na děkana a prezentaci kandidátů budou umístěny na nástěnku senátu a na web fakulty (zajistí Ing. Zimová, pí Křemenová).

Bod 5 - Finální rozhodnutí o turniketech

Dr. Šibrava konstatoval, že téma turniketů bylo na zasedáních senátu již několikrát diskutováno, nyní je třeba se již bez dalších diskusí k problému vyslovit. Navrhl dvě varianty usnesení, na návrh studentské komory proběhlo hlasování o usnesení v následujícím znění:

AS FSv doporučuje vedení fakulty, aby v rámci realizace protipožárního zabezpečení NEBYLY nainstalovány turnikety.
Hlasování: pro 15, proti 8, zdržel se 0.

Bod 6 - Různé

6.1
AS FSv deleguje doc. Ing. J.Pospíšila, CSc. do hlavní inventarizační komise fakulty.

6.2
Doc. Tywoniaka zajímala otázka zabezpečení fakulty proti krádežím. Tomuto problému by i nadále (bez ohledu na dnešní hlasování AS o turniketech) měla být věnována pozornost. Budou věci zabezpečeny např. párovým čipem? Doc. Svobodu zajímalo, jak vedení fakulty postoupilo v úvahách o zabezpečení fakulty proti krádežím a v jednáních s pojišťovnou o pojištění.

6.3
Ing. Nováková informovala členy senátu o krádeži na katedře hydromeliorací a krajinného inženýrství, ke které došlo z důvodu ztráty klíčů ze svazku uloženého na vrátnici budovy C během prázdninového provozu.
V této souvislosti AS FSv žádá vedení fakulty, aby se způsobem manipulace se svazky klíčů od kanceláří (např. uložení svazku klíčů v odemčené skříni, předávání nepřehledných svazků uklízečkám bez podpisu) zabývalo a našlo řešení vedoucí ke zvýšení bezpečnosti.

6.4
Doc. Svoboda informoval o problémech spojených s organizací akce, kterou pořádal v rámci nového oboru "Materiálové inženýrství" (3.roč.). Požádal o zajištění jednoho mikrobusu na exkurze pro studenty (5 termínů) - doprava osob na místo exkurze a zpět (i po Praze). Obdržel dopis od p.tajemníka, kde mu sděloval, že si má půjčit referenční vozidlo bez řidiče (dle platných předpisů FSv) a řídit sám. Exkurze byla financována z limitu katedry (na základě rozhodnutí ved. kat.). Citace z dopisu: Podobné akce v příštím semestru je třeba zařadit mezi povinné exkurze v rámci výuky a pro úhradu hledat cestu sponzorů. Otázka: Může p.tajemník zasahovat svými pravomocemi do studia?
Dále doc. Svoboda sdělil, že na katedře provedl nákup přileb a výstražných vest. Byl by rád, aby přilby a vesty, které používají studenti FSv na exkurzích, měly logo ČVUT a označení fakulty. Důvodem je jednak fakt, že si studenti již od začátku zvykají, že na stavbě se nosí přilby a výstražné vesty (viz připravované znění stavebního zákona), a zároveň je to kladná propagace fakulty! Byly uvedeny důvody p.tajemníka, proč není možné realizovat potisk na již nakoupené ochranné pomůcky, tedy potisk neuplatní DPH. Doc. Svoboda konstatoval, že se jedná o položku cca 2.500,- Kč a že v celkovém rozpočtu fakulty by tato částka jistě nehrála zásadní roli. Vše by bylo jiné, kdyby katedra jen zadala, co potřebuje, a hospodářské odd. by vše vyřídilo. Doc. Svoboda by přivítal snahu iniciativě spíše pomoci, než ji komplikovat. A v tomto případě by snaha o vyřešení přicházela v úvahu především, neboť se jedná o záležitost týkající se celé fakulty a ne pouze jedné katedry.
Doc. Konvalinka podotkl, že by se měl změnit přístup fakulty k učitelům a studentům. Děkanát by měl být k dispozici učitelům a studentům. Dr. Šibrava doporučil doc. Svobodovi, aby jako člen grémia své problémy předložil vedení fakulty (děkanovi).

6.5
Během zasedání senátu proběhl předběžný průzkum, zda a v jakém termínu mají senátoři zájem se zúčastnit případného výjezdního zasedání (konec listopadu, Černice). Bude dořešeno korespondenčně, dr. Šibrava zašle členům senátu e-mail.

6.6
V diskusi k otázce ponechávání pracovních verzí dokumentů/podkladů pro zasedání senátu na Eldapu vystoupili dr. Šibrava a doc. Demel. Bylo dohodnuto, že pracovní verze dokumentů se do skončení volebního období stávajícího senátu nebudou mazat - dokladují vývoj dokumentu. Lze si nastavit např. zobrazení pouze schválených dokumentů apod.

Mimořádné veřejné zasedání AS FSv se koná v úterý 8.11.2005 ve 14:15 hod. při prezentaci kandidátů na děkana v posluchárně C208.

Další mimořádné zasedání AS FSv s volbou kandidáta na děkana bude se konat ve středu 16.11.2005 v 9:00 hod. ve velké zasedací místnosti B169.

RNDr. Zdeněk Šibrava, CSc.
předseda AS FSv ČVUT

Zapsala: L.Křemenová
Upravila: Ing. R.Zimová

Příloha:
Podmínky pro přijetí ke studiu v bakalářských a magisterských studijních programech uskutečňovaných na Fakultě stavební ČVUT v Praze pro akademický rok 2006/2007