12. Rozvoj fakulty

12.1 Rozvoj v oblasti pedagogické

V oblasti rozvoje postupovala fakulta s přijatými dlouhodobými záměry ČVUT a fakulty a jejich aktualizacemi. V roce 2002 především úspěšně akreditovala nové studijní programy bakalářského, magisterského a magisterského navazujícího studia. Strukturovaný systém zahrnuje bakalářské studijní programy v délce 4 let, magisterské navazující v délce 1,5 roku s výjimkou programu Architektura a stavitelství (2 roky). Doktorské programy jsou koncipovány jako tříleté. Přijímat do těchto nových programů bude fakulta v akademickém roce 2003/04. Počet posluchačů na fakultě má celkově rostoucí tendenci a byl resp. bude ovlivněn především dotační politikou MŠMT ČR.

12.2 Rozvoj v oblasti vědy a výzkumu

V oblasti vědeckovýzkumné lze obecně konstatovat, že se opět zvýšila úspěšnost ve výběrových řízeních grantových agentur. Současně byly i příznivě hodnoceny výstupy grantových úkolů. Za pozitivní lze považovat stále větší zapojování studentů magisterského a doktorského studia do řešitelských týmů trvalé zvyšování úspěšnosti dokončení v doktorském studiu.
V personální oblasti je možno konstatovat, že v roce 2002 došlo ke zvýšení podání žádostí o habilitační řízení, většina z nich byla úspěšně dokončena a celkově přispěla ke zlepšení věkového složení v kategorii docentů.

12.3. Investiční rozvoj fakulty

Nejen v roce 2002 ale i v dalším následujícím období byla a bude pozornost vedení fakulty zaměřena na požární zabezpečení všech budov. Spolu s řešením této závažné problematiky se budou rozšiřovat a zdokonalovat i bezpečnostní opatření k ochraně osob a majetku. Pozornost bude soustředěna na odstranění problémů spojených s nedostatečnou kapacitou rozvodů elektřiny zejména v budově B.
V souvislosti s přípravou na přechod ke strukturovanému systému studia byl v roce 2002 realizován projekt výstavby posluchárny s velkou kapacitou posluchačů. Tato posluchárna organizačně lépe pokryje zvýšené nároky na rozšířené bakalářské studium. Uvedení do provozu bylo již na samotném počátku akademického roku 2002/03 tak, aby posluchárna mohla být plně a bezproblémově využívána s nástupem prvních studentů strukturovaného studia. Z dalších významných akcí je třeba připomenout

12.4 Hlavní úkoly pro rok 2003


Zpět