Zápis č. 5
ze zasedání Grémia děkana FSv konaného dne 30. května 2005
Přítomni: dle prezenční listiny
1. Kontrola úkolů z minulého zápisu
- bez připomínek
2. Informace pana děkana
- Výukové středisko TELČ - pan děkan informoval o stavu jednání ve věci využití objektu v Telči. Objekt č.p. 3/1 je výhodně položen v sousedství školních zařízení a i historicky sloužil jako škola. Je po rekonstrukci využitelný pro výuku. Možný způsob výuky byl projednán se zástupci města a bylo konstatováno, že představy fakulty stavební o případné výuce jednotlivých bloků studia, případně o výuce modulů odborných předmětů v anglickém jazyce, plně odpovídají představám města Telč. Kromě této výuky denního studia předpokládá fakulta stavební organizování výuky v rámci celoživotního vzdělávání, což bylo přijato starostou města s velkým pochopením a souhlasem. FSv je schopna zajistit a organizovat přestavbu objektu za jediného předpokladu, že budova č.p. 3/1 bude dána do správy fakulty stavební. Na základě tohoto rozhodnutí má vedení fakulty stavební následující představu o dalším průběhu prací.
- Do konce roku 2005 bude provedena rekonstrukce zastřešení objektu, včetně výměny krovu a krytiny (náklady cca 3 mil. Kč).
- Během zimních měsíců budou pokračovat práce uvnitř objektu dle projektu "Úpravy objektu býv. Jezuitského gymnázia pro potřeby ČVUT"
- Dokončení prací se předpokládá v květnu 2006
- Zahájení výuky od října 2006. Předpokládá se ale využití objektu již v létě 2006 na výukové kurzy, semináře apod.
- V další etapě předpokládáme úpravu zahrady za objektem.
Náklady na rekonstrukci střechy v r. 2005 je možno financovat částečně z prostředků fakulty stavební, samozřejmě je každá pomoc vítána. Náklady další ve výši cca 20 mil. Kč bude možno zajistit částečně z projektů: MPO - školící střediska, Norský fond, památková péče, MŠMT.
Fakulta stavební předpokládá, že volnou kapacitu objektu budou moci využívat všechny součásti ČVUT, správou bude pověřena fakulta stavební.
- Laboratoře v budově D - diskutována byla otázka financování ústředních i katedrových laboratoří s využitím vnitřního přeúčtovacího systému fakulty a vnitroorganizačních cen za plochu a zařízení.
Zastřešení atria v budově D - z důvodu navýšení počtu studentů programu Architektura a stavitelství a tím větší prostorové náročnosti je třeba provést zastřešení atria v D a vytvořit tak moderní prostor pro výuku. Zastřešení atria v D bude realizováno v několika etapách, první předpokládá v letošním roce faktické zastřešení prostoru. Změny v dislokaci pracovišť budou předmětem jednání po předložení analýzy využití budovy D nově jmenovanou komisí. Současně bude vzat v úvahu fakt, že byla schválena výstavba nového objektu ČVUT, což fakultě přinese další prostory.
3. Pedagogické záležitosti
Prod. Máca podal následující informace:
- Od zimního semestru šk. roku 2005/06 v návaznosti na zahájení oborového studia na programu Stavební inženýrství budou na oborech (zejména E a S, V a Z) z kapacitních důvodů spojovány přednášky stejných předmětů.
- Pokyny pro konání státních závěrečných zkoušek budou v písemné formě předány všem komisím. Je nutné dbát na jejich dodržování.
4. Věda a výzkum
Prod. Hájek podal následující informace:
- Analýza využití budovy D - byla jmenována komise pro vypracování analýzy, jejíž první schůzka se uskuteční 2.6. 2005. Předpokládaný termín zpracování analýzy je 30.9. 2005
- Zapojení kateder ve výzkumných záměrech a výzkumném centru - ukázka grafů
- JPD 3 - projekty mohou být podpořeny až do výše 100% uznatelných nákladů, minimální výše podpory na jeden projekt je 1 mil. Kč, maximální výše podpory 10 mil. Kč. Připravované návrhy za FSv:
katedra | 11101 - Doc. J. Černý |
| 11104 - PhDr. Kasíková |
| 11105 - Doc. V. Liška |
| 11124 - Ing. J. Novák |
| 11126 - Ing. Čásenský |
| 11128 - Ing. M. Šídlo |
| 11135 - Doc. A. Kohoutková |
| 11134 - Prof. F. Wald |
Termín pro upřesnění návrhu: | 3.6. 2005 |
Termín podání žádosti: | 17.6. 2005 do 14,00 hod. |
Forma podání žádostí: | vyplněno v programu Benefit |
Podrobné informace na: www.praha-mesto.cz/jpd3 a www.esfcr.cz
- Konference AED 2006 - bude se konat 11.-14.6. 2006 na FSv v sedmi sekcích, termín pro Call for Papers je červen 2005
- Sumář termínů:
JPD3 - upřesnění návrhů | 3.6. 2005 |
JPD3 - podání žádostí | 17.6. 2005 |
AED 2006 - Call for Papers | červen 2005 |
doplňování publikací do databáze VVVS, doplňování databáze DNEP | průběžně |
Podrobnější informace k výše uvedeným bodům jsou k dispozici na people.fsv.cvut.cz/~hajekp/VV/
5. Rozvoj fakulty
Prod. Jettmar podal následující informace:
- Spolek absolventů a přátel FSv - 29.4. 2005 byl tento Spolek zaregistrován, 9.6. t.r. po skončení VR FSv se uskuteční 1. valné shromáždění, kterého se zúčastní všichni zakládající členové.
- Výběrové řízení na obsazení míst akademických pracovníků na katedrách - ve dnech 9.6. a 13.6. t.r. dopoledne se uskuteční zasedání komise pro VŘ.
- Konkurz na pozici asistenta (asistentky) děkana pro vnější vztahy (public relations) - na 1/3 nebo 1/2 úvazek, hlavní okruhy činnosti: marketing, kontakt s médii a veřejností, zajišťování propagace fakulty, organizování společenských akcí, spolupráce se Spolkem absolventů a přátel FSv apod.
Termín pro odevzdání přihlášky s kopiemi dokladů o vzdělání a praxi je do 25.6. 2005.
6. Výstavba
Prod. Čihák podal následující informace:
- Požární zabezpečení - realizace probíhá nyní v budově A v 6. a 7. patře, 2. až 5. patro se předpokládá dokončit koncem června 2005. Do 10.6. dostanou všechny katedry celkový harmonogram akce.
- Patrové silnoproudé rozvody v budově B - realizace v rámci požárního zabezpečení
- Výměníková stanice v budově A - realizace o prázdninách
7. Hospodaření fakulty
Pan tajemník velmi podrobně informoval o současné situaci ve financování nových VZ, v jehož rámci vzniká od počátku řada problémů. Byly a jsou způsobeny vlastním zaviněním fakulty (časová podpora při aktualizaci seznamu členů řešitelských týmů, při doplňování prac. smluv i při navrhování platů a prac. úvazků). Také však neobvyklými zásahy "zvenčí" (vytvoření fondu na podporu VZ a jeho použití, kontrola způsobu dofinancování VZ skupiny B, prodlužování jednání o spoluřešitelských smlouvách).
Reálný je předpoklad, že v průběhu měsíce června se činnost i hospodaření všech VZ dostane do normálu. Informace a pokyny pro čerpání a použití fin. prostředků VZ i pro dofinancování záměrů skupiny B jsou uvedeny v OPOFIN 4/05.
Velmi podstatným faktorem, který ovlivní úspěšnost řešení každého VZ je a bude úroveň součinnosti vedoucího záměru s vedoucími těch kateder, jejichž zaměstnanci jsou členy řešitelského týmu.
Příští zasedání Grémia děkana se bude konat 27. června 2005 od 9,00 hod. v zasedací místnosti B 169.
Prof. Ing. Zdeněk Bittnar, DrSc., v.r.
děkan FSv ČVUT
V Praze dne 3.6.2005
Zapsala: Z. Zatloukalová