Informace pro řešitele projektů

 

Podpis Grant Agreement (GA) /přistoupení ke Grant Agreement

Za ČVUT má podpisové právo pouze rektor ČVUT. GA nebo přistoupení ke GA se podepisuje elektronicky v Participant portalu na základě vyzvání Evropské komise (EK) nebo koordinátora. Před podpisem pana rektora je potřeba GA nechat zkontrolovat na právním oddělení (zajistí oddělení VaV). A následně vložit do systému EZOP a spustit schvalovací proces.

Podpis Consortium Agreement (CA)

Za ČVUT má podpisové právo pouze rektor ČVUT. Konsorciální smlouva se podepisuje v papírové podobě na základě vyzvání koordinátora. EK do obsahu smlouvy nezasahuje. Před podpisem pana rektora je potřeba CA nechat zkontrolovat na právním oddělení (zajistí oddělení VaV). A následně vložit do systému EZOP a spustit schvalovací proces.

Výkaz práce (timesheet) na projektu

Příjemce grantu má povinnost zaznamenávat počet hodin odpracovaných konkrétním zaměstnancem na projektu H2020. Výkazy práce (timesheets) musí být schválené jak zaměstnancem, tak jeho nadřízeným pracovníkem. Výkaz musí obsahovat stručný popis aktivit, kterým se konkrétní zaměstnanec v daném měsíci věnoval. Komise nepožaduje, aby příjemci používali standardizovaný model výkazu práce. Nicméně vytvořila vzor, kterým se příjemci mohou inspirovat a který obsahuje veškeré náležitosti tak, jak jsou definovány v Grant Agreement.

Timesheety pracovníků na projektu podepisuje vedoucí katedry. Timesheety vedoucích kateder podepisuje pan děkan (podpis zajistí odd. VaV).

Výkazy práce nejsou povinné u zaměstnanců, kteří se v rámci svého pracovního úvazku věnují výhradně práci na projektu. To dokládá příjemce v každém vykazovaném období ve formě čestného prohlášení.

Průběžná a závěrečná zpráva

Průběžná i závěrečná zpráva se odevzdává elektronicky do 60ti dnů po skončení každého vykazovaného období. Obsahuje technickou a finanční zprávu.

Osobní náklady
ČVUT v programu H2020 používá formu skutečných nákladů – actual costs. Pro výpočet hodinové sazby pro jednotlivé pracovníky projektu prosím kontaktujte Ing. Hlaváčkovou z Oddělení práce a mzdy.

Směnný kurz při reportování
V projektech Horizonu 2020 se náklady v české měně převádí dle průměrného směnného kurzu za dané vykazované období. Průměr vychází ze směnných kurzů vyhlašovaných Evropskou centrální bankou a řešitel jej zjistí pomocí online nástroje, do kterého jednoduše zadá datum začátku a konce vykazovaného období - zde.

Podpis finanční zprávy
Finanční zprávu v elektronickém systému podepisuje (P)FSIGN. Za fakultu je oprávněný k podpisu finanční zprávy tajemník fakulty, příp. vedoucí ekonomického oddělení. Je však potřeba, aby tato role byla v projektu v Participan portalu nejprve přidělena.

Po vyplnění finanční zprávy musí řešitel výkaz uzavřít pro úpravy: "Lock for review". Poté teprve pan tajemník obdrží e-mail s žádostí o podpis finanční zprávy. Finanční zpráva musí být zároveň předložena na oddělení VaV.

Režijní náklady

Režijní náklady jsou v projektech Horizon 2020 pevně dané sazbou (flat rate) 25% z přímých nákladů projektu (direct cost) bez subdodávek. S řešitelem bude vždy po ukončeném období (reporting period) na základě Financial statement sepsána Dohoda o režijních nákladech projektu na částku uvedenou ve formuláři. Režijní náklady budou z projektu odečteny v celkové výši a rozděleny mezi fakultu a katedru.
Dělení režie:
17% zůstane pro potřeby FSv,
8% zůstane k navýšení limitu katedry.

Platby v projektu

Zálohová platba – EK odesílá pouze jednu zálohovou platbu, a to 30 dní od vstupu GA v platnost nebo od 10 dní před zahájením projektu (dle toho, co nastane později).

Průběžná platba – Po obdržení kompletní průběžné zprávy má EK 90 dní na zhodnocení a schválení poskytnutých informací a vyplacení odpovídající částky na účet koordinátora projektu.

Platba zůstatku – Po předložení závěrečné zprávy má EK opět 90 dní na schválení a zaslání závěrečného finančního vyrovnání.

Dokumenty a publikace k programu