Student Ing. Tomáš Dejmek získal cenu Josefa Hlávky

Student Ing. Tomáš Dejmek získal cenu Josefa Hlávky

Za rok 2021 bylo oceněno celkem šest studentů ČVUT

25/11/2021

Cena Nadace „Nadání Josefa, Marie a Zdeňky Hlávkových“  určena pro talentované studenty, kteří prokázali výjimečné schopnosti a tvůrčí myšlení ve svém oboru, do 33 let.

Spolu s oceněním získávají laureáti nadační příspěvek ve výši 25 tisíc korun. Ocenění za rok 2021 si studenti převzali v 16. listopadu 2021 na zámku v Lužanech, který je součástí nadačního jmění nejstarší české nadace založené v roce 1904. Návrh na udělení ceny zasílají správní radě Nadace rektoři českých vysokých škol pražských a Vysokého učení technického v Brně. Oceněni byli také mladí talentovaní pracovníci Akademie věd České republiky.

Za Fakultu stavební byla udělena Cena Josefa Hlávky studentovi Ing. Tomášovi Dejmkovi.

Ing. Tomáš Dejmek je v současné době studentem doktorského studia Stavebního inženýrství, oboru Konstrukce a dopravní stavby na Fakultě stavební ČVUT. Vynikajících studijních výsledků dosahoval již během bakalářského i magisterského studia, která obě ukončil s vyznamenáním. Svou diplomovou práci Analýza příčin vzniku poruch zavěšeného silničního mostu zpracoval v rámci skutečné zakázky pro Ředitelství silnic a dálnic ČR. Práce byla řešena ve spolupráci s Katedrou ocelových a dřevěných konstrukcíKatedrou mechaniky Fakulty stavební ČVUT. V rámci práce byl zpracován pokročilý výpočetní model, a bylo provedeno rozsáhlé experimentální měření v terénu včetně dynamické a statické zatěžovací zkoušky. Za obhajobu diplomové práce byla studentovi udělena Cena Františka Faltuse a Cena profesora Bechyně za nejlepší diplomovou práci v kategorii Inženýrské konstrukce a mosty. 

Ing. Tomáš Dejmek se již od bakalářského studia aktivně podílí na činnostech a projektech Katedry ocelových a dřevěných konstrukcí Fakulty stavební ČVUT, kde se věnuje především diagnostice a prohlídkám mostů. 

Za nejvýraznější činnost studenta lze považovat vývoj diagnostické metody založené na magnetické paměti materiálu, kterou se student zabýval již ve své bakalářské práci. Vývoj diagnostické metody je podpořen v rámci grantu ministerstva kultury NAKI. V současné době je tato diagnostická metoda využívána v rámci dlouhodobého monitoringu pro detekci únavového poškození u železničního mostu na Vyšehradě. Dále je Ing. Tomáš Dejmek řešitelem grantu ministerstva dopravy TAČR programu Doprava 2020+ zabývající se hodnocením hlučnosti mostních závěrů po zabudování, což je i tématem disertační práce.

Za obsah odpovídá: prof. Ing. Karel Kabele, CSc.